Autoironia în modă: când falsul devine original FOTO

Directorul creativ al casei de modă italiene Gucci, Alessandro Michele, a inclus în recenta colecţie de resort 2017-2018 o serie de piese vestimentare inscripţionate cu numele brandului scris greşit. Blazerul „Guccy” a adus zâmbetul pe chipurile spectatorilor, datorită trimiterii clare la bunurile contrafăcute în mod grosolan, de regulă vândute la tarabe, pe care apar inscripţionate cuvinte ca „Puna”, „Nake” sau „Adibas”.


Pare bizar ca fenomenul falsurilor să fie oarecum bagatelizat, în condiţiile în care sute de milioane de dolari sunt an de an pierdute de marii producători ai lumii, brandurile de încălţăminte şi de haine fiind primele două cele mai afectate la nivel mondial. Iar informaţiile sunt cât se poate de clare, fiind actualizate anual de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE). Printre marcile care au cel mai mult de suferit se numără în mod regulat The North Face, Ray-Ban, Louis Vuitton, Rolex, Nike şi Adidas, arată raportul.

De asemenea, 2,5% din bunurile importate la nivel global se dovedesc a fi produse contrafăcute. China şi Hong Kong sunt pe prima poziţie în topul zonelor de unde pleacă cele mai multe falsuri, cu aproximativ 80% din totalul bunurilor reţinute. Acestea sunt urmate pe lista negră de ţări ca Turcia, Singapore, Thailanda, India, Maroc etc.

Însă ideea din spatele real fake fashion a fost una de ripostă, chiar dacă ironică. Dacă nu poţi să pui capăt invaziei de bunuri contrafăcute, atunci mergi cu valul şi vinde falsuri originale la un preţ mult mai mare decât imitaţiile ordinare….

citeste mai mult aici

categorii
Lifestyle
Niciun comentariu

Scrie un comentariu

*

*

CITESTE STIRI ASEMANATOARE