IKEA vs Mobexpert în cel mai fierbinte pol al cumpărăturilor din Capitală. Românii au pierdut avansul câştigat imediat după criza economică

După mai mulţi ani în care omul de afaceri român Dan Şucu vindea în magazinul său Mobexpert din Băneasa aproape la fel de mult ca şi vecinul său suedez IKEA, 2016 a adus creşteri de vânzări pentru ambele business-uri, dar surplusul de bani din buzunarele românilor au ajuns cu precădere în conturile IKEA. Diferenţa a ajuns să fie aproape dublă.


Zona comercială Băneasa, unde se confruntă aproape faţă în faţă liderul pieţei de mobilier din România, grupul Mobexpert şi retailerul suedez IKEA, a adus anul trecut celor doi jucători vânzări totale de aproximativ 650,8 milioane de lei, ambii jucători raportând creşteri faţă de anul anterior.  

Cu toate acestea, veniturile în plus ale românilor au ajuns mai degrabă în conturile suedezilor, discrepanţa dintre cei doi retaileri din punct de vedere al vânzărilor pe metrul pătrat accentuîndu-se important, după ani buni în care diferenţa nu ajungea nici la 1.000 de euro.

Astfel, potrivit datelor publicate de către Ministerul Finanţelor, IKEA România a raportat în 2016, cu unicul său magazin din Băneasa care livrează însă şi online, afaceri nete în valoare de peste 556 de milioane de lei, adică în jur de 21.400 de lei (4.750 de euro) pe metrul pătrat.  La rândul său, unitatea Mobexpert din Băneasa a vândut conform aceleiaşi surse în valoare de peste 94,7 milioane de lei, adică aproximativ 11.850 de lei pe metrul pătrat (2.630 de euro). Diferenţa de vânzări pe metrul pătrat depăşeşte astfel 2.000 de euro, IKEA reuşind să vândă de 1,8 ori mai mult decât Mobexpert.

Discrepanţa se poate…

citeste mai mult aici

categorii
Economie & Afaceri
Niciun comentariu

Scrie un comentariu

*

*

CITESTE STIRI ASEMANATOARE