În România, retailul creşte peste media europeană

GfK estimează o
creştere de 1,5% a afacerilor din retail. Dacă excludem Marea Britanie, cifra ajunge
la peste 2%. Ţările campioane de anul trecut sunt în prim-plan şi în 2017. În
special România (aproape 10%) şi Ungaria (în jur de 6%) au rate de creştere dinamice”,arată
compania într-un studio ce analizează scena de retail european.


Cea mai mare creştere
a puterii de cumpărare, în Europa Centrală şi de Est

Reducerea şomajului şi o uşoară creştere a veniturilor au avut un impact
favorabil în multe domenii. În 2016, consumatorii din UE au avut un venit mediu
de 16.153 euro de persoană pentru consum, chirie, economii şi contribuţii
pentru pensii, o putere de cumpărare nominală mai mare cu +0,7% faţă de ​​anul anterior.
Este important de remarcat faptul că diferenţele de curs valutar au o influenţă
negativă, în special prin devalorizarea lirei sterline britanice. Ţările din
Europa Centrală şi de Est au avut cele mai mari rate de creştere.

Chiar dacă în creştere, puterea de cumpărare în România este printre cele
mai mici din Europa, potrivit GfK. Situaţia este asemănătoare celei din Ucraina,
Bulgaria, Serbia, Bosnia – Herţegovina, Macedonia, Albania şi, partial, Turcia.
Regiunile ţării unde puterea de cumpărare înregistrează un mic salt faţă de
restul ţării sunt: Bucureşti şi judeţele Cluj, Timiş, Arad, Alba, Sibiu,
Braşov, Prahova, Argeş.

Creşterea puterii
de cumpărare se reflectă doar parţial

Tendinţa de declin a ponderii cheltuielilor populaţiei Europei în retail
a continuat şi în 2016. Cifrele arată că această…

citeste mai mult aici

categorii
Economie & Afaceri
Niciun comentariu

Scrie un comentariu

*

*

CITESTE STIRI ASEMANATOARE