Miturile eşecului în business. De ce este asociat un faliment cu frauda

Antreprenorii care eşuează într-o afacere sunt afectaţi de stigmatul social al fraudei. Potrivit studiului „Bankruptcy and second chance for honest bankrupt entrepreneurs”, bazat pe informaţii colectate din 33 de ţări, doar o treime dintre respondenţi fac diferenţa între oamenii de afaceri care au eşuat cinstit şi cei care au dat greş din cauze neoneste. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că, în realitate, doar 6% dintre falimente sunt frauduloase, conform studiului „Value of Failure”, realizat cu ajutorul datelor Eurostat şi finanţat de Comisia Europeană în anul 2016.


„Destigmatizarea eşecului în business este esenţială pentru o economie sănătoasă. Mai ales în contextul în care numărul antreprenorilor care dau greş este mult mai mare decât al celor care intră în mediul de business, iar numărul celor în serie e în scădere. Comunitatea oamenilor de afaceri trebuie să combată această asociere dăunătoare, care poate afecta pe termen lung cariera oricăruia dintre ei prin decredibilizare. De fapt, foarte puţini dintre antreprenorii care s-au confruntat cu dificultăţi sau faliment au făcut-o din motive neoneste”, a declarat Andreea Anghelof, asociat coordonator CITR.

La nivel european, o treime dintre respondenţi cred că la baza unui faliment stă o cauză neonestă. În România eşecul este, de asemenea, asociat cu frauda: CITR a desfăşurat în anul 2016 un studiu la nivel naţional care relevă faptul că 11% dintre respondenţi (oameni de afaceri, bancheri, consultanţi) sunt de părere că o infracţiune sau o fraudă este sursa…

citeste mai mult aici

categorii
Economie & Afaceri
Niciun comentariu

Scrie un comentariu

*

*

CITESTE STIRI ASEMANATOARE