Piaţa de retail va creşte cu 10% în România în acest an – studiu GfK

Piaţa de retail va avea o creştere de 10% în acest an, cu mult peste media de 1,5% a ţărilor din Uniunea Europeană, se arată într-un studiu efectuat de GfK.


GfK a derulat un studiu – analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluţii şi prognoze pentru 2017. Indicatorii de piaţă evaluaţi de GfK pentru un total de 32 de ţări europene analizate sunt: puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populaţiei în retail din cheltuielile totale, inflaţia, profitabilitatea spaţiilor comerciale.

În ceea ce priveşte puterea de cumpărare în 2016, cea mai mare creştere a fost înregistrată în Europa Centrală şi de Est.

Reducerea şomajului şi o uşoară creştere a veniturilor au avut un impact favorabil în multe domenii. În 2016, consumatorii din UE au avut un venit mediu de 16,153 de euro de persoană pentru consum, chirie, economii şi contribuţii pentru pensii, o putere de cumpărare nominală mai mare cu 0,7% faţă de anul anterior. Este important de remarcat faptul că diferenţele de curs valutar au o influenţă negativă, în special prin devalorizarea lirei sterline britanice.

Chiar dacă în creştere, puterea de cumpărare în România este printre cele mai mici din Europa. Situaţia este asemănătoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia – Herţegovina, Macedonia, Albania şi, parţial, Turcia. Regiunile ţării unde puterea de cumpărare înregistrează un mic salt faţă de restul ţării sunt: Bucureşti şi judeţele Cluj, Timiş, Arad, Alba, Sibiu, Braşov, Prahova, Argeş.

Pentru acest an, compania de consultanţă estimează o creştere…

citeste mai mult aici

categorii
Economie & Afaceri
Niciun comentariu

Scrie un comentariu

*

*

CITESTE STIRI ASEMANATOARE