Studiu GfK: In Romania, retailul creste peste media europeana

GfK a facut o analiza a scenei de retail european, cuprinzand cele mai recente evolutii si prognoze pentru 2017. Indicatorii de piata evaluati de GfK pentru un total de 32 de tari europene analizate sunt: puterea de cumparare, ponderea cheltuielilor populatiei in retail din cheltuielile totale, inflatia, profitabilitatea spatiilor comerciale. De asemenea, GfK ofera o prognoza asupra cifrei de afaceri aferente retailului din spatiile comerciale pentru 2017.



Reducerea somajului si o usoara crestere a veniturilor au avut un impact favorabil in multe domenii. In 2016, consumatorii din UE au avut un venit mediu de 16,153 euro de persoana pentru consum, chirie, economii si contributii pentru pensii, o putere de cumparare nominala mai mare cu +0,7% fata de anul anterior, se arata intr-un studiu GfK. Este important de remarcat faptul ca diferentele de curs valutar au o influenta negativa, in special prin devalorizarea lirei sterline britanice. Tarile din Europa Centrala si de Est au avut cele mai mari rate de crestere.

Chiar daca in crestere, puterea de cumparare in Romania este printre cele mai mici din Europa. Situatia este asemanatoare celei din Ucraina, Bulgaria, Serbia, Bosnia – Hertegovina, Macedonia, Albania si, partial, Turcia. Regiunile tarii unde puterea de cumparare inregistreaza un mic salt fata de restul tarii sunt: Bucuresti si judetele Cluj, Timis, Arad, Alba, Sibiu, Brasov, Prahova, Arges.

Prognoza cifrei de afaceri aferente retailului din spatiile comerciale pentru 2017: Crestere economica robusta pentru tarile UE

GfK estimeaza o crestere de 1,5% a…

citeste mai mult aici

categorii
Economie & Afaceri
Niciun comentariu

Scrie un comentariu

*

*

CITESTE STIRI ASEMANATOARE