Un viitor care e deja prezent. Cum se pot învăţa mai uşor limbile străine

Text de Teodora Constantinescu


Institutul Cervantes din Bucureşti a devenit partener al proiectului Asociaţiei Strategice “Schools: Future Labs” (Erasmus +). Este vorba despre un proiect multilateral de învăţare a unor discipline ştiinţifice într-o limbă străină coordonat de la Atena de către Goethe Institut în colaborare cu Institutul Cervantes care numără printre partenerii săi instituţii educative din Germania, Grecia, Polonia, România, Bulgaria şi Spania. Pe 16, 17 şi 18 iunie a avut loc la Institutul Cervantes din  Bucureşti conferinţa de închidere a acestui proiect de anvergură care aduce mai multe şcoli din România în avangarda metodologiei de predare a limbilor străine. Pilar Veiga Grandal, profesoară de limba spaniolă la Institutul Cervantes din Bucureşti, este una dintre cele mai active promotoare ale proiectului în România.

Ce înseamnă proiectul “Schools: Future Labs” şi cum s-a născut el?

Pilar Veiga Grandal: “Schools: Future Labs” este un proiect Erasmus Plus care presupune, pentru România, o modernizare a metodologiei în ceea ce priveşte predarea limbilor străine. Acest proiect cuprinde o serie de discipline, de obiecte de studiu reunite sub acronimul STEM  (science, technology, engineering, mathematics).  Metodologia inovatoare care este aplicată în acest proiect şi pe care o folosim tot abreviat: CLIL (Content and language interpreting learning), iar în spaniolă s-ar prescurta AICLE (Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas). E vorba despre un proiect sprijinit de Comisia Europeană încă din anii ‘90 care…

citeste mai mult aici

categorii
Cultura
Niciun comentariu

Scrie un comentariu

*

*

CITESTE STIRI ASEMANATOARE